فیلم | گشایش روحی در اثر تحمل سختی روزه‌داری / عناوین معنوی سه دهه رمضان
کد خبر: 3894984
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
در محضر رمضان/ 3

فیلم | گشایش روحی در اثر تحمل سختی روزه‌داری / عناوین معنوی سه دهه رمضان

آیت‌الله تحریری ضمن اشاره به عناوین معنوی سه دهه رمضان، تصریح کرد: وقتی انسان در دهه اول وارد ماه رمضان می‌شود مقداری روزه‌داری برای او سخت است، ولی اگر تحمل کند. خداوند برای او گشایش روحی ایجاد می‌کند و امکان رسیدن به رحمت‌های دیگر خدای متعال پدید می‌آید.

آیت‌الله محمدباقر تحریری، تولیت حوزه علمیه مروی و استاد اخلاق حوزه‌های علمیه، در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن اشاره به فضائل و اعمال ماه مبارک رمضان، به تبیین فرازهای خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(ص)، که ناظر به اهمیت ماه مبارک رمضان است، پرداخت. در ادامه بخش سوم این گفت‌وگو از نظر می‌گذرد؛

«از خصوصیات این ماه داشتن برکات معنوی و رحمت و مغفرت است. برخی به ملاحظه این سه عنوان، سه دهه ماه رمضان را تقسیم‌بندی کردند. وقتی انسان در دهه اول وارد ماه رمضان می‌شود یک مقدار روزه‌داری برای او سخت است، ولی اگر تحمل کند خداوند برای او گشایش روحی ایجاد می‌کند و زمینه برای رسیدن به رحمت‌های دیگر خدای متعال فراهم می‌شود. دهه آخر هم دهه مغفرت است که زمینه برای زدودن آلودگی‌ها ایجاد می‌شود و انسان می‌تواند از عنایات ‌شب‌های قدر استفاده کند.

‌از مهم‌ترین اموری که خواسته شده تا ما از خدای متعال بخواهیم این است که به مغفرت الهی در این عالم نائل شویم که این مغفرت موجب مغفرت‌های دیگری در عالم قیامت می‌شود. بنابراین این ماه فضائل بیکرانی دارد. ان‌شاءالله از این فضائل استفاده کنیم. سفارش‌های متعددی در این ماه شده است که باید تا می‌توانیم به این سفارش‌ها بیشتر التزام داشته باشیم.»

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha